17 Dec 2010

manusia

letih dan jemu mendengar fitnah dari manusia.
satu kata yang cukup biasa dengan diri aku.
sedari sekolah hingga lah sekarang.
pelbagai rencah dan perisa yang mencanang cerita tentang aku.

apa yang aku buat?
diamkan diri. biarkan mereka mengarang karangan tentang aku.
sebab aku tak terima satu sen pun dari mereka yang menjual cerita menggunakan nama aku.
terbukti mereka antara pengarang dan penulis terbaik.
kalah wartawan URTV dan penulis novel. hebat kan?
kalau lah ada imbuhan untuk aku. tentu aku pun seronok kan?

kenapa hidup manusia sungguh tak senang kalau tidak membawa mulut busuk keliling dunia?
dengki atau cemburu?
itu satu lumrah mungkin.
Allah beri akal dan fikiran untuk berfikir secara rasional dan positif.
bukan begini caranya.
sampai satu tahap aku dah serik untuk menambah kawan.
bagi aku mereka semua itu plastic dan pelakon terhebat.

macam Lisa Surihani.


what you give. you get back dear.

1 comment:

Kaluih said...

What an awesome blog you own! I just can't stop myself from scrolling down.

Well,keep on writing because I'll keep reading!