27 Sep 2010

kawan baik kah engkau?

heyhey. tiba-tiba blog terasa ringan saja bila ada sesuatu yang aku dah delete dari blog ini. kalau tak padanlah rasa berat je nak scroll ke bawah. setelah sekian lama tak menulis tiba-tiba datang angin nak menulis. sebelum itu, nak bagitahu. entry ini umum. so janganlah terasa hati. siapa makan chilli. dia lah yang rasa panas.

mai rapat.
aku nak cerita sikit al-kisah seorang kawan. kawan baik. kadang-kadang kawan baik boleh jadi lawan paling bisa. haruslah berjaga-jaga. and please jangan mudah percayakan orang. for me, istilah kawan adalah sangat ringkas. setiap saat kawan mesti ada dekat dengan aku. tak kira siapa pun. alhamdullilah hidup aku dikelilingi kawan yang cukup kepala gila. sporting. humble. caring and etc. siapa yang berkawan tapi tak pernah masam muka? tak pernah gaduh-gaduh manja? tipulah kalau siapa yang kata tak ada. bagi aku, ini semua adat. baik. gaduh. gelak. masam muka. ketawa. geletek. merajuk. kalau tak ada pahit manis semua ini. kita tak akan kenal erti sebenar apa itu kawan. jangan cakap 'nama kawan ke kalau nak bergaduh?' 'kawan ke kalau tak boleh tolak ansur?' what t f? sila berfikir sebelum bertanya. kan dah kena bodoh dengan aku. bila difikir-fikir balik. pernah je ada orang cucuk aku pasal orang ini. ke main lagi cakap 'aku tak nak bagi muka lah.' ' aku dah lama sabar lah'. tuptup kawan juga. berkawan baik lagi. aku pun tak tahu apa motif si polan sebenarnya. aku rasa zaman talam bertalam ini dah lama aku tinggalkan. since zaman sekolah lagi. sekolah rendah okay. bukan sekolah menengah. aku ingat yang sebaya aku ni sama jelah dengan aku. dah berfikiran logikal. tapi ada lagi yang mentalnya sempit bagaikan lorong-lorong sepi yang meraih simpati minta perhatian. oh. pity you girl. please lah jadi honest bila berkawan. jadilah lebih ikhlas. tak perlu bayar pun untuk semua itu. kalau boleh keluarkan duit untuk harta duniawi. tak akan benda free pun susah nak bagi.

nak cerita panjang memang tak akan habis. hilang seorang kawan yang lagaknya seperti ini. langsung tak beri effect in my life. walau sezarah pun. rasa tenang lagi ada lah. aku dah bagi muka. tapi dia bagi kaki. kalau kau bagi kaki. aku sepuluh kali buleh bagi. tak jadi masalah. kau dengan hidup kau. dan aku dengan hidup aku.
please move your smelly ass from my life babe. i dont need you. seriusly~

*kadang-kadang terkenang gak kenangan yang ada. tapi tak guna kot. ;) but nvm, i still have friends. 100x hebat dari mereka yang berperangai seperti di atas.

happily ever after

No comments: