31 Aug 2009

luar biasa

bleah !
baru saja la baca entry panjang salah seorang rakan aku. cerita sadis habis la. entah kenapa sekarang ini susah nak dapat orang atau laki2 yang menghargai perempuan. kita sanggup mati pun dorang akan buat derk je. buat macam tak ada benda jadi. padahal kita sanggup la nak mati pasal dia. haih. takot pulak nak bercouple dengan serius sekarang ini. baru cerita aku. timbul pulak cerita rakan aku yang sorang ni. perempuan salah atau laki salah?

pada aku. perempuan laki tak salah. yang masalahnya diri sendiri. apa tah la. kalau rasa tak suka. jangan dilayan. jangan beri harapan. jangan buat2 ada kasihan. pedih hati kami ni sebagai perempuan. kami perempuan punya lah suka bila awak2 semua message kami. call kami. care pasal kami. tapi bila kami dapat tahu yang awak2 semua just ada rasa simpati. just play2. rasa macam diperbodohkan pula. hm~ susahnya mahu jadi yang betul2 baik hati. yang betul2 bersih hati sayangkan kami.

hm~ apa orang kata tu. hukum alam? betul ke weh? apa2 jela. bila ada yang suka gila babi sampai melantun-lantun. dorang pula yang macam endah tak endah. bila ada yang suka, sayangkan kita. kita pula tak ada hati dengan mereka. aduh ! sampai bila lah mahu begini yah? yang tak suka kita tu lah yang kita kejar. yang kita harapkan. yosh ! tolonglah ubah hukum alam itu. biar suka sama suka. biar sayang sama sayang. aku pasti lah kurang yang akan menangis. hm~ tapi en.. aku rasa ada hikmah lah disebalik semua ni. so, wait and see.

kepada rakan aku, chill saja ok. jangan lah letih2 kan diri lagi pasal laki. aku tahu la kau kuat. sori kalau entry ni buat kau pedih hati lagi. aku geram jugak !

bye.

5 comments:

Aku ian said...

sumtimes..
yup we hav to leave life how it suppose to be....how it goes..
n not stiap masa..
ia bpihak kat kte..
n kte gak dpt pgalaman...
but lastly..
da one yang tentukan dan memilih.
mne nak plih or..jalan nak lalu..
is ur self..
its juz life>> ;D

far said...

air mata jatuh lagi.ade banyak.sok aku pos la jawabnye.

amoy said...

yup ian. its life.

far; pos kat di dia kot. ;)

ordinary said...

wow!

Aku ian said...

life.life.life...
we do alwez understand it.
but jz.
havent found it hee