2 Dec 2010

janji. alasan.

apa engkau orang rasa bila dah berjanji tapi kemudian hari batang hidung pun tak jumpa? tambah lagi bila kau dapat tahu dia pergi menonton wayang dengan kawan-kawan mereka dengan hati girang tanpa fikir hati manusia lain?

for sure bengang kan?


ok. situation di atas sama sekali dengan situation aku. entah mana silap aku bila dilayan macam ini? rasanya jarang sekali aku lukakan hati orang yang aku sayang. lebih-lebih lagi bila aku dah berjanji. seboleh-bolehnya aku akan luangkan masa, 'free'kan diri dari kesibukan kerja, so aku boleh tunaikan janji aku. tak pula pada si boyfriend ni. berjanji dari kelmarin lagi dan bila tiba masa dia beritahu yang dia mahu tonton wayang dengan kawan-kawan lain. dengan alasan menumpang. dengan alasan lagi 'dorang kata boleh jumpa hari lain'. macam ni kau kata sayang? lepas ini kalau kawan nya cakap 'tinggalkan jela GF kau!' agaknya serta merta kau tinggalkan aku.

tak begitu wahai sang arjuna?


minta arjuna lain yang di luar sana, hargai gadis-gadis anda sementara mereka masih lagi boleh bersabar dengan kerenah pelik kamu orang semua. memang tak dinafikan kawan lebih penting. tapi kalau tak boleh nak berJANJI. sila jangan buat JANJI dengan gadis anda. you makes thing getting worst bro. jangan sampai gadis awak semua berfikir yang mereka tidak berharga lagi untuk kamu semua.

action speak louder than words.
i dont need 'i love you'. i need you to show your loves.

bye!

1 comment:

nyda rosenin said...

dan ada 1/2 laki juga tak boleh berdiri atas kaki sendiri mengharapkan 100% pandangan dari kawan dan ikut.