5 Aug 2010

manis di luar. busuk di dalam

baru hari ini ada hati nak post satu entry yang menarik buat kalian.
si pembaca setia mahupun si annoying stalker.

pernah satu ketika dulu aku ada kawan yang sangatlah nampak kaya. kereta hebat. barang branded. manis dan sopan bahasanya. comel selalu. dan tua beberapa tahun dari aku. aku berkawan dengan dia bukan kerana harta. tapi ikhlas. bila orang dah berbudi dengan kita. haruslah kita pun berbudi dengan dia balik kan? bulan pertama. semuanya nampak manis. 'baik sungguh gadis ni' tapi bila masuk bulan seterusnya. timbul rasa menyampah dan meluat dengan cara perbualan dia. aduhhh. langsi sungguh. serba serbi dia tahu. tapi tak mengapalah. dia kan kaya. hikhikhik. padahal apa yang dia kisahkan dengan kami tu. kami dah tau dulu. em..pity her. sepanjang pengenalan kami dengan dia. ada lah 2 - 3 orang tu dia umpatkan. ini tak kena. itu tak kena. hm. girls memang tak lari dari gosip kan? so let her lah nak gosip apa pun.

nak gosip tak kesah kakak. tapi dia jadi tak kena pula bila depan kita dia umpat orang lain. belakang kita pula dia umpat kita. kata aku itu ini. ewahhhhh kakak. kau macam kenal aku je ye tak? lai lai lai. meh kenal aku dulu. aku tunjuk betul ke tak bahan umpatan kau tentang aku tu. meh laaaa. grrr. tak sudah umpat aku. dia umpat pula kawan aku. haii. buntut panas agaknya dia ni. tak boleh tengok kami senang ya? jealous tengok kami ramai kawan? tak ada masalah macam awak ada? pity you kakak. tengoklah sekarang. kau berkawan balik dengan kawan yang kau umpat dulu. umpatan kau hebat kot weh dulu. tuptup. kawan pula? ouch.

heyy. lama agaknya tak meluahkan kemarahan dalam blog ni. cukuplah takat ini je. kang kalau melebih. takut ada yang marah.
semoga Allah beri kekuatan untuk aku berhadapan dengan kawan macam ni lagi di masa hadapan.

p/s : entry ini sangat umum. jangan ada yang terasa.
siapa makan cili. dia lah rasa panas.

goodnite peeps.

5 comments:

D' Perfume said...

suka buat mulut jadi busuk. buruk btol perangai. Sabar je lah ye :)

dyn al said...

hm. tau tapa. busuk sungguh.

nabil said...

wahh.pedas tuh ;)

nurulainaaanuar said...

sma la nasib kte amoy..
tp bior je..
kte kne chill. :)

nyda rosenin said...

haha tudiaaa da kuar. orang macam nihkan hebat ;)