7 Jun 2010

trend sekarang.

do we need to be rich. famous. hot. pretty. or even famous to attract people?

for me.
benda ni sangat umum. kalau semua benda tu ada atau singkatannya anda sempurna. tapi tak pernah gembira dengan kehidupan sendiri. rasanya itu semua zero. meaningless.
lantak lah kau kaya mana pun. cantik mana pun. hot gila punya pun. tapi hidup kau terseksa tanpa kawan-kawan dan parents kau apa guna?
am i right?

biarlah hidup sederhana. tak mewah tapi tak kurang makan. biarlah manis tak buruk rupa. janji hidup selalu indah di kelilingi kawan2 dan keluarga. itu lebih baik rasanya. biar hati mulia. tak bawa mulut busuk ke hulur ke hilir. buat orang benci je. last-last makan diri. kan sakit namanya. baiklah buat hal sendiri. zip mulut. tutup mata. tutup telinga. lantak pi orang nak buat apa. baru lah hidup jadi AWESOME. *mind ur own business kata omputih.

seriusly.
entry ni bukan la nak memerli sesiapa. semua ni atas sebab rasa ingin berkongsi lepas melihat ragam manusia dalam dunia facebook. macam macam gaya dengan fiil. seronok juga kadang-kadang ;)
tapi hidup mereka. biarkanlah mereka dengan gaya macam mana pun. cuma ingin berkongsi pendapat.
aku dekat sini tumpang gembira selagi mereka tak ada masalah dengan aku.

buat yang kaya. hot. pretty. famous. mewah.
hidup awak tak selama-lamanya di atas.
so janganla menindas dan buruk sangka pd orang yang miskin.hodoh.tak popular ;)

just be yourself.
don't be so cruel.
what you give. you get back.

11 comments:

diana said...

100% agree~

dyn al said...

sep deana!

fadh said...

tp dpt jd rich, famous amos, hot, pretty pown best gak . yg penting humble . haha

intan.maisarah said...

suka entry ni.
tapi kdang kdang
ada gak la rase iri hati dgn gadis yg born to b beautiful, body lawa, kulit putih mulus. plus kaya.

tapi ape guna semua tu kalau hati tak bersih.
perangai cam hahhaha

dyn al said...

ye fadh. kalu kena yg ta humble? yg annoying gle? bule layan?

intan; yeah, u rite!

Lia_Nazaliah said...

np ni der?

awak ok ta?
hee:)
biasala manusia taleh tgk orang lebih
rendu awak:)

Lia_Nazaliah said...

np ni der?

awak ok ta?
hee:)
biasala manusia taleh tgk orang lebih
rendu awak:)

si eJa said...

ye betul tu. saya setuju.

dyn al said...

intan : aku ok jela. it's just an entry. tada bnd pn. hahaha. renduuu jgk!

eja : syg la kauuu.

she rossi said...

agree ! one more. facebook is bad influence ;)

dyn al said...

yeah/ bad influence. facebook suck.