7 May 2010

untuk rakan sekolah rendah

kau yang dulu..
setiap hujung minggu akan ketemu kau.
lepak hisap rokok.
lepak ayam panggang.
lepak GSV.
kongsi masalah sama-sama.
bila tiada teman..
kau hubungi aku.
bila aku tiada teman.
aku hubungi kau.

kau tahu sejak bila kau berubah?
sejak kau putus hubungan dengan Si Dia.
sejak kau bertemu dengan buah hati baru.
sejak kau dah bertemu lagi ramai kawan yg hebat dari aku.
yang buleh teman kau keluar sampai malam tak siapa yang peduli.
maaflahh. dulu aku tak dapat temani kau.
sebab mama aku larang keluar sampai lewat.
tapi aku lega dapat teman kau waktu kau ada masalah dengan Si Dia.

kau nak tahu?
setiap hujung minggu aku sekarang di mana?
dekat rumah. teman mama lipat kain baju.
hadap lappy dari siang sampai ke tengah malam.
satu sms dari kau aku tak dapat.
pernah kau kata nak lepak dengan aku.
ingat lagi tak? waktu kita chat di facebook?
kau kata nanti kau balik pd. kau roger.
aku tunggu. aku text kau jam berapa nak keluar.
tapi kau tak reply. kau diam membisu.
hati aku? tak payah laa nak tulis.
biar tuhan je yang tahu.

sekarang..
kau marah or merajuk dengan aku.
sebab aku tak roger kau?
utk pengetahuan kau..
aku sibuk lately ni.
banyak final projek aku kena settlekan.
kad matrix aku hilang.
paper work aku banyak tergendala.
assignment datang menimbun-nimbun.
sekarang ni baru lenggang sikit. tp nak hadap final exam pula.

kalau ye la kau marahkan aku sebab tak roger kau.
aku rasa kau silapp.
kau kata kau dah 5 hari dekat pd.
sumpah aku tak tahu sbb kau tak beritahu aku bila last paper kau.
bila aku kata aku tak tahu.
kau kata berlambak dah kat facebook status tu.
huh?
kita kawan baik kott.
perlu ke aku buka facebook masing2 untuk tahu mana kita?
mana pergi khidmat telefon bimbit?
aku rindu la nak lepak macam dulu.
tapi aku tak mampu nak cakap banyak.
sebab kau lagi ramai kawan dekat nilai.
kawan-kawan aku setakat dekat poli.
itu pun kelompok yang sama.
tak ada yang lain melainkan kau dan mereka.
semua sama dalam hati aku.

sedih doh macam ni.
aku tak pernah pun tak roger kau.
tp since kau busy dengan yang lain.
balik pd pun langsung tak message aku.
aku dah malas.
malas nak ganggu kebahagiaan kau.
aku happy tengok kau sekarang.
tak macam dulu.
kau tak boleh kawan dengan orang lain.
kau boleh lepak dengan aku je.
sekarang kau bebas. kau boleh kawan dgn siapa2 pun.
aku tumpang happy doh.
serius..
bila kala kau perlukan aku.
text laa aku.
aku ada je. tak payah la nak merajuk.
masing2 dah besar. dah pandai berfikir.

maaf.
sebab aku post dekat sini.
sebab aku tahu aku tak mampu nak jelaskan dalam handphone mahupun berdepan.

end.