19 May 2010

sahabat.rakan.kawan.LAWAN?


apa yang ingin dikatakan dalam entry kali ini oleh aku? nak sampaikan yang kawan sejati masa kini memang payah gila nak cari. ada sebab aku kata begini. mengikut pengalaman yang aku dah lalui sedari kecil hingga dewasa sekarang ni. banyak yang dah ditempuh dah dilalui dah dirasai. alhamdullilah aku masih ada kawan yang menyayangi aku. even ada yang datang dan pergi. ada bila senang. hilang entah ke mana bila susah.

sahabat yang tak menghargai sahabat pun wujud sebenarnya. sadis bukan? kita ikhlas kawan. rela bersusah payah dengan mereka. tapi belakang kita dia kata itu ini pasal kita. benda yang tak ada dia ada-ada kan. sahabat kah jika begini perangainya? ye. mungkin ada kesalahan yang aku pernah lakukan. tapikan lebih mudah kalau diberitahu terus tak perlu disimpan. itu langkah yang baik kott. semua masalah pun boleh settle. haihh.

tambah lagi. sahabat yang suka sorok menyorok perkara yang dah kita tahu. dah terang-terang memang ada. tapi lagi nak berdalih. haih. perlu ke sorok kalau perkara-perkara itu tak mendatangkan masalah pada aku? kawan perlu berkongsi. bukan untuk dibodoh dan didusta. itu pada pendapat aku laa. bagi aku semua benda akan jadi tak seronok bila ada benda yang tak dikongsi bersama. sebab kawan lah tempat kita luahkan rasa hati. kan kawan-kawan?

sahabat datang dan pergi pun ada. bila dia rasa busan dah tak ada kawan lain. baru datang muncul depan mata. kawan begini kadang-kadang buat kecil hati je kan? tapi selagi mereka ingat aku tak lupakan aku dah kira bersyukur lah. even mereka ni macam biskut tapi mereka tetap manis.

ok lah. nak sambung study.
please jangan terasa.
sebab entry ni sangat umum ;)

bye

5 comments:

she rossi said...

banyak boleh kita andaikan.
ada sabahat tuh boleh bermasam muka dengan kita hanya sebab seorang lelaki. kelakar bukan? hee. aku pernah la rasa tuh. tapi aku sayangkan sahabat aku abaikan rasa. aku senyapkan setiap perasaan butir kata yang mahu aku ucapkan sebab aku yakin mungkin itu hanya sekadar perasaan. tapi terkilan amat bila dapat tahu dia kutuk aku habisan sedangkan aku pertahankan segala tomohan orang pada dia. akhir aku yang dikata bodoh kerana sabahat. tapi walau apa pun dia tetap pernah jadi seorang sahabat yang manis ;)

p/s : sy rindu awk ! aha. gila

dyn al said...

dalam maksudnya. siapa ?

fadh said...

bile da penghujung mcm ni dpt taw sahabat yg muka manis tu rupenyer kutuk2 kiter kt kawan2 yg len . nsib kawan2 yg len tau menilai mane bek n buruk . huhh ! mmg ssh cari yang sejati ...

Anonymous said...

fadh kata awk tu mmg betul.
tp kekdg ada je yg kwn yg ta th na menilai mana baek dan buruk...
kekdg kte da tlg dowg tp ta th na ucap terima ksh..

dyn al said...

ada orang cakap je lebih.
cakap tak serupa bikin.

orang camtu lagi geli.