30 Nov 2009

kata hati


hati bagai dicarik-carik lagi. lagi. dan lagi.

aku benci punya perasaan begini. menyakitkan dan memedihkan.
macam luka yang dicucuh dengan sabun dynamo.
sudahlah luka. ditambahkan lagi besar luka tu.
ada siapa buleh tahan?
ada siapa buleh redha?

kalau ada mai kawan rapat dengan aku.
aku nak dengar jugak pengalaman korang.

ada tak sehebat pengalaman aku.
yg kadang2 riang. kadang2 sunyi.

rasa macam barang mainan pun ada.
bila rasa busan baru digunakan.

bila ada benda lain yg menyeronokkan. boneka ini tak diperlukan.
alasan adalah pening. pening.
susah kott nak jaga boneka hidup macam aku ni.

sebab tu banyak excuses.
dahlah hati macam dah tak buleh terima yang lain.
i mean 'lelaki'.

sebab hati dah melekat macam kena gam UHU dekat yang sorang ni.
yang layan aku macam boneka.
hmm. mungkin.

kadang2 dia ada. kadang2 dia tak ada.
kalau boleh lah. nak selalu dia ada. tak nak lah macam ni.
kalau lah hati ni buleh jatuh hati dekat lelaki lain.
aku dah lama buat. tak lah aku terseksa pedih macam ni.
tapi tak buleh dah nak suka yang lain.

macam mana?

aku bodohkah?

bye

3 comments:

Yaya said...

i feel you.

dyn al said...

me too yaya!

huNny said...

cinta memerlukan pengorbanan .

ta semua yang kite na kite akan dapat .

mungkin ada yang lebih baik sedang menanti .

sape tau kan ? =))