24 Jan 2014

lelaki

hai.

barangkali aku hampir sudah melupuskan memori berkarya dalam blog since twitter dan instagram semakin popular. 
bila dah ada term tahi twitter dan selfie, jadinya blog makin hari makin berhabuk.
sesungguhnya, twitter dah jadi medan aku beremosi dalam 140 aksara dan instagram dah jadi lapangan aku berkongsi gambar selfie dan memori.


back to the topic di atas,
LELAKI ?
masih lagi mencari atau belum mahu mencari atau sudah letih mencari.
aku pun tak pasti.
yang aku pasti, aku letih.
letih bila nak kena kenal hati budi masing-masing
letih nak beramah mesra dgn keluarga keliling
letih nak tahu baik buruk masing-masing
letih nak pastikan yang dia mmg butuhkan hati kau
bukan haus dgn nafsu semata
letih nak pastikan yang dia seorang yg setia jujur dan JUJUR

kenapa aku highlight kan JUJUR ?
sebab aku kurang kenan dgn kaki penipu, kaki pusing
kenapa kau perlukan hubungan kalau masih belum mampu utk JUJUR ?
kenapa perlukan teman kalau masih ligat mencari perempuan utk bergesel ?
kenapa ?

barangkali,
bukan mudah utk berlaku jujur
atau
kau mudah rasa bosan kalau tumpu pada yg 1

jadinya,
macam mana nak bina mahligai cinta (dibaca: masjid / kahwin)
kalau masih belum mampu untuk semua itu ?

jujurnya,
kalau kau sayangkan seseorang
hati kau. mata kau. jantung kau.
semua dah tertutup utk yang lain walau utk setitik mainan hati.

term FLIRT ?
pernah dengar ''I nakal, tapi I saying you sorang je''
pernah ke terfikir apa yang diluahkan ni ?
pernah terfikir hati makwe yang menanggung.
mudahnya lelaki berkata-kata utk menagih kepercayaan dari kami.

mujur
aku mudah cair
aku mudah percaya
aku mudah terpedaya
atau
aku yang semakin dungu disebabkan lelaki ?

allahualam

bukan dungu, tapi aku sayang dan cinta
bukan dungu, tapi aku selesa
bukan dungu, sbb hati dah buta dgn si dia.

tak tahu kenapa masih bertahan dan tak tahu berlama akan bertahan.


sekian.

22 Jan 2014

2014

selamat tahun baru.

tahun baru, post pun baru.

maka, setahun 1 post saja la ye ?

sekian tq

12 Jan 2013

hey ho 2013

ohmaigod.

it's been a year since my last update.
too busy with my student life and business i guess ?
nahh. not that busy actually.
since laptop and broadband are not my goodfriend anymore.
i decided to ignore this blog thingy.

oh ya.
did i mention to you i'm doing business right now ?
i'm selling Adha Beauty Care at reasonable price you know ?
what is Adha Beauty Care ?
do follow my Instagram : dayanalia
and do search #dynalbeautyshoppe

anyhoos,
i miss throwing my words on this blog.

with love,
Amoy

22 Feb 2012

result for 1st semester

Alhamdulillah.

hati girang gembira bercampur sedih tambah kecewa.
gembira sebab dapat pointer 3.31
sedih kecewa sebab tak dapat Dean's List
kurang lagi 0.19 point je untuk DL tapi mungkin bukan rezeki sem ni.
study pun memain je last sem. but alhamdulillah, 3 above dah cukup buat aku bangga.

berkat doa mama, buah hati dan kawan2.
ini hadiah untuk korang.
next sem i'll work harder for DL.
PROMISE !

mama kata good beginning. keep it up.

imma happy girl !

14 Sept 2011

imma student dope !

hello followers and stalkers.

lama rasanya tak menghadap laptop, keluarkan madah pujangga dalam blog kesayangan ni. harap maklum sebab sebelum ni saya sibuk dengan urusan nak masuk UiTM dan urusan kerja yang tak habis-habis.

selepas 3 hari menjadi pelajar semula, baru la ada masa nak pegang keyboard and mouse ni. terus nak update blog yang hampir berhabuk ni kan ? terus-terang dekat sini, saya dah kena penyakit 'HOMESICK'. before this, tak pernah nak jauh dengan mama, buah hati dan kawan-kawan. bila dah jauh macam ni saya rindu semuanya. hari kedua kat sini dah menitik-nitik air mata. sekarang ni Alhamdullilah ok agaknya. harap berterusan lah kan ?

oh ye, saya student UiTM Shah Alam di bawah faculty science administrative and policy studies taking Bachelor of Corporate Admin (BCA). semua courses yang ada dalam course saya ni tak ada dalam DSK dulu. maknanya, saya kena start balik dari mula. kena belajar sungguh-sungguh. niat hati nak score baik punya. sebab bukan senang nak dapat UiTM kan ? doakan lah ye :)

skill post entry pun dah tak tajam macam dulu. ayat berterabur. maaf ye kalian kalau rasa serabut dengan post kali ni.

will update new story soon.

:)

20 Aug 2011

OMG

hello uolls.

it's been awhile kan ? lama sangat rasanya tak bermadah riang dalam blog tersayang ni. so bagi post kali ini, ada khabar gembira untuk kalian. samada kalian nak tahu atau tak mahu. aku tak kisah. sebab blog tersayang ni tempat aku berkongsi suka dan duka dengan followers, stalkers, haters dan lain-lain.

khabar berita yang aku nak bagitahu kalian, aku dapat offer sambung belajar di UiTM Shah Alam. Bachelor of Corporate Admin. Alhamdulillah. lepas juga hajat nak further study. nak ikutkan hati. aku memang dah tak sanggup nak kerja dekat tempat kerja sedia ada ni. bertahan pun sebab sang arjuna kekasih hati. penerang hati aku kalau stress dalam office tu.

so untuk kalian semua, cuba doakan yang terbaik untuk aku ye.

till then,

2 Aug 2011

salam ramadhan

hi kawan-kawan

rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan. sebagai manusia yang tak sempurna, seelok-eloknya kita luangkan lah masa untuk beribadah sebaiknya. sebab bulan-bulan biasa belum tentu kita beribadah kan ? so, elak-elak kan lah benda yang Allah s.w.t murka.

till then,
amoy

9 Jun 2011

girlfriends

you are my everything
love you girls.

7 Jun 2011

semua tentang sahabat

untuk sekian kalinya, aku menulis ini khas untuk sahabat-sahabat aku.

kalau yang pernah menjadi sahabat aku? apa benda pertama yang akan korang luahkan untuk describe aku?

annoying? bongkak? sombong? angkuh? berlagak? peramah? friendly? kelakar? which one?

yang pasti, salah satu pilihan jawapan mesti ada kan? tak aku nafikan yang aku ni kekadang annoying. aku tak perfect. tapi untuk sahabat yang mengenali luar dan dalam aku. mereka pasti tahu setiap alasan sebab dan musabab kalau aku marahkan seseorang. aku bukan kaki yang suka-hati-aku-lah-nak-marah siapa. bukan niat aku untuk benci sesiapa. tapi hati aku kecewa luka parah bila sahabat sendiri layan aku dengan pelbagai ragam. mana silap aku? mana yang tak kena dengan diri aku sampai sahabat sendiri membelakangkan aku? menipu aku? sorok something yang boleh dikatakan berita gembira dari aku? you said Dayana Alia is your BFF-bestfriend-forever. tapi kau? mungkin kau tak letakkan aku dalam list-list kawan penting kau. aku tak kisah tak kecil hati pun. tapi janganlah mula kecil or terasa hati kalau kalian semua kena serupa macam apa yang aku lalui. karma is everywhere. kalau kita ikhlas berkawan, kita tak akan pernah rasa kurang kawan atau tersisih. bila ikhlas, ramai yang akan suka berkawan dengan kita. it's fact. jangan berkawan untuk kepentingan sendiri. jangan cari kawan bila bosan melanda diri. itu bukan ikhlas namanya.

sesungguhnya, Allah swt itu Maha Adil dan Maha Memahami.
May Allah bless you, friends.

we are still friends. it's immortal.

till then.

kungfu panda 2


menangis sebab dah seminggu keluar cinema tapi aku still tak dapat tengok. asyik full memanjang. kata lah ramai yang minat cartoon lately ni? sekarang ni tengah dalam misi mencari teddy Kungfu Panda besar sebagai collection. kalau sesiapa yang ada info please please please beritahu aku ok?

*tidur pun mimpi si comel ni*
#patdd

6 Jun 2011

Karak

hey ho,

Sabtu lepas kami semua tengok movie. nak tahu movie apa? Karak. okbai!

some people said cerita tu bosan. merepek. ada yang kata not bad.
so, am gonna say Karak movie tu best. movie yang ada mesej tersendiri untuk disampaikan. mesej penting untuk remaja dan manusia macam aku ni. bukan cerita hantu semata-mata. Karak buat kau lebih berfikir dan bukan hanya nak tengok movie semata-mata nak tunggu hantu-seram-gila-bapak-lah .

untuk kaki wayang, you should watch Karak but for who yang just tengok movie for fun, better jangan tengok. nanti uolls marahkan aku. :)

oh ya, jangan mimpi lah nak tengok Karak Highway. sbb tak ada highway pun dalam movie tu.

till then.

2 Jun 2011

new me new blogspot


hey followers and stalkers.

new layout and a lots of love story will be updated !

to haters, you may leave if you hate this.

*i really need to practice my english back*

14 Apr 2011

speechless

hai followers and stalkers.

semacam dah bertahun tak singgah dan update entry dalam blog aku ni. kesibukan kerja, kesibukan berjimba buat aku langsung tak ada masa nak buat entry baru. lagi pun, aku tak ada cerita panas dan menarik untuk dikongsikan dengan kalian. typing pun dah agak berterabur dah sekarang ni. dah tak sepantas dulu. *senyum*

dah kata if tak ada cerita panas atau menarik, aku tak akan buat entry baru kan? so, hari ini aku ada cerita menarik nak kongsi dengan korang. tak tahu lah bagi korang menarik ke tak but for me it's quite interesting.

gini ceghita dia,
semalam aku dengan rakan pejabat merangkap nama sebenar Firdhaus. keluar minum petang dekat Athirah Tom Yam. punya lah aku keletah macam biasa, tiba-tiba sampai je Athirah Tom Yam parking kereta dan turun dengan senyum tawa bagai tiba-tiba aku terkedu. sebelum terkedu, ada sebiji motor RXZ baru tak silap aku parking depan kedai Ariani . lenggok badan jejaka tu menghala ke Kak Mala and Kak Diana. bukak helmet je kome nak tahu siapa ? my Ex-Boifie. sumpah terkedu habis sampai aku jadi kelam-kabut tersadung dekat depan kedai Athirah. nasib tak terjatuhkan? tanya lah si Daus. aku speechless habis. lama kot tak jumpa dia. dekat 3 tahun rasanya. tiba-tiba nampak dia dekat PD dengan badan kurus dan senyum still sama macam dulu. few minutes after that, Daus cakap ada orang panggil aku. aku paling belakang, Ex aku tengah tersenyum.

aku tarik nafas panjang2 dan pesan kat Daus, kalau aku tak balik dalam masa 30min call polis ok? (joke) . masa singkat tapi apa yg kami bualkan semalam cukup padat. tak dapat lah bagitahu kat sini sebab aku tak ada idea nak tulis macam mana. ini pun ayat dah tunggang-langgang mcm budak tadika buat essay.

for Mr Ex,
saya dah lama pun lupakan apa yg jadi antara kita.
dah pun maafkan segala apa yg awk buat dekat saya.
saya anggap itu semua pengajaran dari-Nya.
setiap manusia dlm dunia ni tak pernah terlepas dari kesilapan.
maafkan saya kalau dulu saya ada buat silap dan buat awak marah.
semoga awak temui apa yang awak ingin gapai.

till then.

salam

18 Mar 2011

kecewa

seronok menipu ye?
sanggup hilang kawan sebab menipu?
oh ye. aku lupa sebab kau dah ada ramai kawan. kan? kan?
kawan yang kau kutuk. yang kau buat kami benci suatu masa dulu.
sekarang ni kau balik kawan dengan mereka sekalian?
ohhh. shame on you babe.

sebenarnya,
kami tak kisah pun tak berkawan dengan awak.
kami tak perlu pun kawan macam awak.
kaki gebang. kaki belit. kaki selit. kaki batu api. dan lain-lain.
bak kata orang tua, orang menipu tak kemana.
pusing-pusing nampak dia juga dengan muka terkial-kial sebab menipu.

kenapa perlu menipu eh? sebelum ni pernah ke kami kisah macam mana kehidupan awak? kami bukan jenis pilih bulu lah nak berkawan. lagi satu, kenapa perlu awak buruk-buruk kan semua orang and buat kami tak suka diorang ? bila kami mula nak berkawan even berborak pun dengan mereka, mula lah awak dengan gaya sarcastic awak. kawan comolot lah apa lah. tuptup awak pula berkawan dengan mereka. MOTIF ? awak ni LAME lahh. terus-terang saja yang awak sebenarnya tak tahu apa makna sebenar KAWAN kan? nak kami terangkan ke ? sampai sekarang kami tak pasti apa motif sebenar awak nak sorokkan benda simple dari kami. gaya awak tak nak kalah macam BFF. tapi itu semua fake. rindu lah. apa lah. ini lah. itu lah. ini ye gaya BFF? tak payah jaga hati kami dengan kata-kata manis awak tu. kami kurang senang. sebab terlampau plastik.

persahabatan tak akan terputus, tapi kita tak akan jadi macam dulu. gelak-gelak lepak-lepak. euwwww. jauh sekali. kami serik. seriously. semoga awak capai apa yang awak nak. jangan permainkan perasaan orang cause Karma is everywhere. Allah Maha Berkuasa.

kami doakan awak dari jauh.

maaf kalau entry kali ini ada buat sesiapa tersinggung. ini cuma tulisan dari hati yang sedih kecewa dengan seorang sahabat kami.

10 Mar 2011

haha

nak tau apa yang aku nak cakap ?
sikit je tak banyak pun.

kau tak akan dapat jadi macam kami.
dressing kau kelakar kot.
branded sangat pun tak cantik gak kalau tak pandai gaya.
serupa apa dah aku tengok. haha.
lagi satu, kalau tak hairan dengan kami.
jangan dekat lah weyh.

kesian kau. jaga diri elok-elok tau.
takut orang gelakkan kau.

sorry sebab entry kali ni menyakitkan hati.
geli dohh hati aku.

kbai

8 Mar 2011

Congratulations, Amoy





8 March 2011
Alhamdulillah

Hari Konvokesyen Yg Ke-20
akhirnya, dekat 9 bulan menunggu. selesai sudah hari bersejarah aku.
suka duka pahit maung masa dekat Poli PD terasa berbaloi bila nama dipanggil dan menjunjung kasih kepada VVIP utk terima segulung diploma.
a million thanks to my mother, lecture, friends, and Kamarul sebab menambahkan keriangan aku hari ini.

Mama,
insyaallah nanti kita tangkap gambar studio time adik ambil Degree ok?
love you

Kamarul Azzreen,
terima kasih banyak-banyak.
datang dari Melaka.
sanggup ambil cuti.
thanks !!

5 Mar 2011

another surprise for me

wehhh..
ada kejutan lagi untuk birthday aku.
this time agak terkejut terkujat lahhh.
sebab bekas boyfriend punya ex girlfriend wish me birthday.
ohsem isn't it ?

dia minta maaf dengan aku sebab benda 3 tahun lepas.
aku dah lama maafkan dia.
yang penting, aku bersyukur sebab apa yang jadi ni semuanya ada hikmah.
Allah dah tentukan jalan untuk kita dan semestinya yang terbaik.
cuma pada kita je mampu atau tak mampu untuk tempuh dugaan dalam kebaikan yang Allah s.w.t dan tentukan.

untuk Saliza,
mungkin ini yang terbaik untuk awak.
melupakan dia yang tak menghargai seseorang adalah jalan yang terbaik.
u deserve someone better.
lupakan apa yang jadi sebelum ni dan belajar dari kesilapan.
bak kata pepatah What you give you will get back.
yang pasti awak dah rasa apa yang saya rasa sebelum ni.

salam

2 Mar 2011

it's your birthday, Amoy

hey hey . 2011 is the best birthday i ever had .
guess what ? i got two surprise party from my BFF and colleague.

the 1st one was on 27 february 2011
thanks to Nurul Izzah Omar and her boyfriend also with her boyfriend's colleague.
thanks for the lovely Esprit's slipper.
saya suka !

the 2nd one was on 28 february 2011.
a big thanks to Nadirah Razak , Nur Solehah , Firdhaus and Ayep.
Lu orang memang superb lah dohh.
ada hal lah. stress lah. pergi seremban lah. tinggalkan aku sorang2 dekat office.
memang terbaik !
i didn't expect any surprise party from them.
Music Box siap pasang lagu birthday lagi ye ?
so sweet . hehe

by the way,
I LOVE YOU GUYS.
no matter what.


14 Feb 2011

Hadiah hari jadi

kurang dari 2 minggu lagi birthday aku. tak sangka dah 21 tahun aku hidup.
syukur alhamdullilah sehingga hari ini masih lagi bernafas dengan baik.
semua ni berkat hasil usaha mama dengan arwah abah.
tahun ini aku ada hadiah terbaik dalam hidup sebab March nanti Convocation Day aku.
walaupun Diploma, tapi aku tetap bersyukur.
Mama mesti bangga sebab anak dia dah dapat diploma dan insyaallah akan sambung Degree.
Mama dah janji nak datang konvo nanti.
Abang-abang belum tentu lagi, tapi tak apa. dorang sibuk kerja. aku faham.
harap-harap nanti aku dapat segulung Ijazah dalam 4 tahun dari sekarang.
ilmu itu pentingkan?

to mama,
terima kasih banyak-banyak sebab dari kecil sampai sekarang mama banyak sabar dengan kita.
tak terbalas apa yang mama dah usahakan utk kita selama ni.
insyaallah dan sampai masanya nanti, kita balas jasa mama.
sampai akhirat pun tak terbalas pengorbanan mama.
i love you :)


Selamat Berkonvo, Dayana.

love

8 Feb 2011

Love story


February itu bulan Cinta ?
i dont think so.
every month is love month
so dont wait for February or Anniversary.
show your love every second every minutes everyday

love